Promotivna plovidba na „Kraljici mora“

SPLIT, 15.04.2010.

Split, 15. travnja 2010. - 7 člana posada prvoga hrvatskog školskog broda "Kraljica mora" čine zapovjednik Krešimir Bosanac, upravitelj stroja Vedran Derenčinović, prvi časnik palube Marin Mustać, kormilari Igor Švenda i Petar Travica, mazač Rade Hrboka i kuhar Tomislav ŠarićNakon što je u srijedu svečano uplovio u luku Split, gdje su ga dostojno dočekali županijski i gradski čelnici, te brojni predstavnici pomorskog gospodarstva i institucija, školski brod „Kraljica mora“ već se sutradan otisnuo na promotivnu vožnju u splitskom akvatoriju, na kojoj su svi mogli uživati u svoj raskoši ovog impresivnog jedrenjaka.

Na promotivnoj vožnji bili su prisutni djelatnici Lučke kapetanije Split koji su posadi pomogli oko dizanja i spuštanja jedara, čelni ljudi 11-članog Povjerenstva koje je provodilo u djelo ideju da Hrvatska dobije prvi školski brod, te predstavnici medija.

Brod može primiti 28 đaka/studenata i četiri profesora, a 7-članu posadu čine zapovjednik Split, 15. travnja 2010. - kap. Igor Žiganto, načelnik Odjela ribarske infrastrukture u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture na vanjskom kormilu "Kraljice mora" ispred zapovjednog mosta koji je u potpunosti opremljen u skladu sa svim suvremenim zahtjevima opremljenosti zapovjedničke jedinice na ovakovom tipu brodaKrešimir Bosanac, upravitelj stroja Vedran Derenčinović, prvi časnik palube Marin Mustać, kormilari Igor Švenda i Petar Travica, mazač Rade Hrboka i kuhar Tomislav Šarić.

Brod je za cijenu od oko 37 milijuna kuna izgrađen u brodogradilištu Montmontaža-Greben u Veloj Luci, a vlasnik broda je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture koje je nakon provedenog poziva upravljanje brodom povjerilo Jadranskom pomorskom servisu iz Rijeke, uz cijenu od 1,9 milijuna kuna godišnje. Tako će troškove održavanja broda i posadu plaćati Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, dok će Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa podmirivati hranarinu učenicima pomorskih škola i studentima pomorskih fakulteta.

Split, 15. travnja 2010. - posada "Kraljice mora" nedugo nakon početka plovidbe pripremaju brodska jedra za podizanjePrava izobrazba budućih pomoraca počet će najesen, kada će moći osjetiti prave čari mora i života na brodu, dok će dotad moći iskusiti jednodnevne promotivne plovidbe kako „Kraljica mora“ bude uplovljavala u hrvatske luke, istaknuo je kap. Igor Žiganto, načelnik Odjela ribarske infrastrukture u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture i član Povjerenstva za izgradnju školskog broda.

Prema planu, ističe Žiganto, školski će brod ploviti 39 tjedana godišnje i to po cijelom Jadranu i Sredozemlju, pa sve do Crnog i Crvenog mora, a i promovirat će Hrvatsku na festivalu pomoraca u Brestu. Podsjetio je da Ministarstvo trenutno stipendira 520 učenika pomorskih škola sa 800 kuna i studenata pomorskih fakulteta sa 1200 kuna mjesečno.
Split, 15. travnja 2010. - podizanje brodskih jedara fizički je iznimno težak i složen zadatak, no vrsni hrvatski pomorci sve svoje zadaće obavljaju kvalitetno, precizno i sa zadovoljstvom
Nakon 102 godine ostvaren je san da Hrvatska ima svoj školski brod koji će biti od izuzetne važnosti u poduci mladih pomoraca, prije nego što se upuste u plovidbe diljem svijeta na prekooceanskim brodovima, kazao je naglasivši da je u cilju održavanja discipline napravljen pravilnik o ponašanju na brodu prema kojem je na „Kraljici mora“ zabranjeno konzumiranje alkohola i cigareta.

Brod je suvremeno opremljen, nosivost mu je 296 BT, a razvija brzinu do 11, a s jedrima do 7 čvorova. Snagu ovog broda čine dva porivna stroja od po 500 k/s. Veliki brodski salon, koji je ujedno i učionica za đake i studente, prostran je, te moderno i funkcionalno opremljen, a krase ga darovi koje je Split, 15. travnja 2010. - manevarski potencijali i sklad izgradnje školskoga broda "Kraljica mora" do punog izražaja dolaze upravo tijekom plovidbe s razvijenim brodskim jedrima„Kraljica mora“ dosad dobila na svojim vijađima do Splita. Posebno je impresivan navigacijski sustav kojeg su izradili najsuvremeniji japanski proizvođači.

I dok je brod građen po hrvatskom registru, snast je napravljen po Geramanische Lloydu, a jedra su napravili Poljaci u Gdanjsku jer su bili povoljniji ponuđači od naših. Sve je napravljeno tako da se jedra mogu podići i ručno, u slučaju da brod ostane bez pogona, pokazivao je Branko Rameša, kapetan Ispostave Murter, koji je zajedno s modelarom Lucianom Keberom iz Ispostave Bakar bio zadužen za snasti, a Keber je kao autor pulene i stilista bio zadužen i za detalje. Iz Novog Vinodolskog u pomoć je stigao iskusni jedriličar i kapetan Ispostave Miljenko Žanić, a bio je prisutan i brodograđevni stručnjak MladenSplit, 15. travnja 2010. - salon u unutrašnjosti "Kraljice mora" multifunkcionalan je unutarnji brodski prostor namjenjen u prvom redu učenju i pohađanju nastave tijekom obavljanja pomorske prakse budućih hrvatskih pomoraca Ćorluka.

Klasična jedra na dva jarbola, površine 840 metara četvornih, kojima je posada upravljala vješto i s lakoćom, čine ovu morsku ljepoticu iznimnom. Kapetan broda Krešimir Bosanac i ostali članovi posade uveli su sve prisutne u čarobni svijet jedrenja, bez obzira na slabašan jugo, pa je morska kraljica ispred Splitskih vrata zajedrila, a došlo ju je pozdraviti i jato dupina koje se dugo nije odmicalo od nje.


Foto galerija:
15. travnja 2010. - Promotivna plovidba na „Kraljici mora“