Državni tajnik Tomislav Mihotić održao sastanak s predstavnicima Ministarstva infrastrukture Republike Slovenije

ZAGREB, 12.12.2018.
Danas je u prostorijama Ministarstva mora, prometa i infrastrukture održan sastanak s predstavnicima Ministarstva infrastrukture Republike Slovenije. Slovensku je delegaciju predvodila državna tajnica za promet, Nina Mauhler, dok je Hrvatsku predvodio državni tajnik za infrastrukturu, Tomislav Mihotić.

Teme sastanka obuhvaćale su pitanja izgradnje i održavanja prekograničnih mostova, graničnu točku za slovensku 3. razvojnu os, ograničenje prijevoza teretnih vozila kroz Mursko Središće te hrvatsku inicijativu za suradnjom po pitanju provedbe zajedničkog projekta izgradnje pruge Zagreb – Krapina – Pragersko (SLO) – Maribor (SLO).

Po pitanju prekograničnog povezivanja hrvatska strana predložila je pokretanje postupka za sklapanje sveobuhvatnog sporazuma koji će regulirati održavanje prekograničnih mostova. Naime, takvim bi se sporazumom utvrdila lista prioritetnih mostova te način njihovog održavanja.

Bilo je riječi i o slovenskoj 3. razvojnoj osi,  kao i o hrvatskim planovima za uvođenje beskontaktnog i interoperabilnog sustava naplate cestarina na hrvatskoj mreži autocesta, a koji bi u potpunosti zamijenio postojeću mrežu naplatnih kućica.

Pored razgovora o situaciji na graničnom prijelazu Petišovci (SLO) – Mursko Središće i potrebi sastanka upravitelja cesta vezano za uređenje prometa na tom području, jedna od tema današnjeg sastanka bila je i prometna situacija na području Kopra (SLO), a koja zbog učestalih gužvi dovodi do prometnih zagušenja na graničnom prijelazu Buje - Plovanija.

Istaknimo kako je Republika Hrvatska podsjetila slovensku stranu i na inicijativu proširenja osnovne mreže TEN-T koridora radi čega je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske u više navrata predlagalo pokretanje inicijative provedbe zajedničkog projekta izgradnje pruge Zagreb – Krapina – Pragersko (SLO)  - Maribor (SLO).

Republika Hrvatska smatra da je ova inicijativa od zajedničkog interesa, kako za hrvatsku, tako i za slovensku stranu, i to u prvom redu zbog smanjenja vremena potrebnog za prijevoz putnika i tereta, a do koje bi izgradnja ove pruge zasigurno dovela. Izgradnja željezničke pruge ima i strateško značenje u pogledu budućih planova uspostave prometnih koridora koji gravitiraju dvjema državama.

Dodajmo ovome kako je slovenska strana upoznata sa svim aktualnim projektima koji se odvijaju na željezničkoj mreži Republike Hrvatske kao i sa inicijativom budućih projekata kojima se nastoji unaprijediti hrvatski prometni sustav.

Istaknimo kako je pored navedenih tema bilo riječi i o inicijativi obnove kumrovečke pruge, a koja je, podsjetimo potekla od hrvatskih i slovenskih pograničnih vlasti. Slovenska strana izvijestila je kako nema tehničkih zapreka u vezi sa realizacijom ove inicijative, no da je za istu prethodno potrebno riješiti pitanje definiranja granice.