Otvorena dionica Krapina-Macelj na autocesti A-2 Zagreb-Macelj

MACELJ, 29.05.2007.

Puštanjem u promet posljednjih 18 km novoizgrađene dionice Krapina-Macelj na autocesti A-2 Zagreb-Macelj, Hrvatska se približila potrebnim 1.500 km važne prometne infrastrukture kazao je ministar mora, turizma, prometa i razvitka Božidar Kalmeta danas u Macelju, pojasnivši da će puštanjem u promet 37 km dionice Dugopolje-Šestanovac i 23 km dionice Sredanci-Đakovo Hrvatska imati izgrađenih 1.150 km autocesta.

Novoizgrađenu dionicu autoceste Krapina-Macelj, sastavnog dijela autoceste A-2 Zagreb-Macelj, na 10 A paneuropskom koridoru i Phyrnskom pravcu, pustio je u promet predsjednik hrvatske Vlade Ivo Sanader.

Da je danas u promet pušten ključan i važan prometni smjer koji Hrvatsku povezuje sa Slovenijom, Austrijom, te zapadnom Europom, govore činjenice da u dane vikenda na dan prođe više od 30.000 vozila, a godišnje dnevno u prosjeku 18.000 vozila, stoga  je ova autocesta od iznimnog značenja za sjeverozapadnu, ali i Hrvatsku u cjelini, naglasio je ministar Kalmeta.  

Predsjednik Vlade RH Ivo Sanader također je istaknuo iznimnu važnost autoceste za povezivanje Hrvatske sa srednjom i zapadnom Europom kroz Sloveniju, Austriju i Bavarsku podsjetivši da je nova dionica autoceste jedna od građevinski najzahtjevnijih u Hrvatskoj.

Premjer je najavio skoro puštanje u promet dionice Dugopolje-Šestanovac autoceste A-1 Zagreb-Split, naglasivši da će dionica od Splita do Ploča biti gotova krajem 2008., a potom će se nastaviti izgradnja do Dubrovnika.

Prigodnim riječima nazočnima se obratio i predsjednik Uprave Konzorcija autoceste Zagreb-Macelj, Wolfgang Altmann, rekavši da su dijelovi autoceste Zagreb - Macelj izgrađeni već ranije, a radovi na izgradnji neizgrađenih dijelova autoceste i na modernizaciji prije izgrađenih dionica započeli su u srpnju 2004. I nove su dionice završene u dogovorenom roku od 33 mjeseca, istaknuo je dodavši da je uz novu dionicu Krapina-Macelj obnovljena i proširena dionica od Jankomira do Zaprešića.

Ukupna duljina autoceste od čvora Jankomir na obilaznici grada Zagreba do granice s Republikom Slovenijom je 60,1 km, od čega je približno 760 m uz granicu rezervirano za novi međunarodni granični prijelaz, čija izgradnja počinje u rujnu 2007.

Vrijednost radova na dionici Krapina-Macelj je oko 235 milijuna eura, a ukupna vrijednost građevinskih radova na autocesti Zagreb-Macelj je oko 290 milijuna eura.

Izgradnja autoceste Zagreb-Macelj financirana je po modelu javno-privatnog partnerstva, a autocestom upravlja istoimeno koncesijsko društvo u kojem Republika Hrvatska ima 49 posto udjela, a 51 posto udjela ima Pyhrn Concession Holding, zasebna jedinica austrijskog Strabaga.

Pyhrn Motorway bio je i glavni izvođač radova na dionici Krapina-Macelj, s nizom domaćih podizvođača.