Pomoćnik ministra Vuletić u Bratislavi sudjelovao na radnom sastanku sa slovačkim kolegama na temu razvojnih projekata javnog urbanog prometa sufinanciranog iz fondova EU

ZAGREB, 07.08.2015.

Pomoćnik ministra Luko Vuletić sa suradnicima boravio je u Bratislavi gdje se susreo s predstavnicima Ministarstva prometa, graditeljstva i regionalnog razvoja Republike Slovačke, grada Bratislave i gradske tvrtke za javni prijevoz Dopravný podnik Bratislava.

Cilj putovanja bila je razmjena iskustava upravljačkih tijela Hrvatske i Slovačke, kao i lokalnih samouprava te prijevozničkih tvrtki u njihovom vlasništvu, na pripremi i provedbi projekata povezanih s unaprjeđenjem tramvajske infrastrukture i usluge javnog gradskog prijevoza sufinanciranih iz fondova Europske unije.

U posljednje tri godine Bratislava je postigla značajan napredak u pripremi i provedbi infrastrukturnih projekata i unaprjeđenju sustava javnog prijevoza, a stečena iskustva bila su osobito zanimljiva i korisna  predstavnicima Grada Osijeka i tvrtke Gradski prijevoz putnika d.o.o.,koji su uz predstavnike Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture i stručnjake JASPERS-a prisustvovali posjetu Bratislavi.

Tijekom boravka u Bratislavi, osim radnog sastanka u prostorijama Ministarstva prometa, graditeljstva i regionalnog razvoja, za predstavnike Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske i Grada Osijeka organiziran je i posjet lokacijama projekata koji su trenutno u provedbi, a gdje su imali priliku vidjeti primjere dobre prakse korištenja sredstava iz fondova Europske unije u gradsko - prigradskom i regionalnom prometu. Spomenute projekte provodi tvrtka Dopravný podnik Bratislava u suradnji s gradom Bratislavom i resornim Ministarstvom Republike Slovačke.

Obilazak lokacija organiziran je u potpunosti korištenjem vozila javnog gradskog prijevoza (tramvaja, autobusa i trolejbusa) čija je nabava financirana iz fondova Europske unije, a sudionici obilaska imali su prilike vidjeti i nove radionice za održavanje spomenutih vozila - opremljene modernom tehnologijom. Iz fondova Europske unije financiran je i projekt obnove tramvajske pruge Radlinskeho – Štefanovičová, kao i projekt proširenja tramvajske mreže prema gradskoj četvrti Petržalka koji uključuje izvedbu novog tramvajskog mosta preko Dunava. Sve lokacije bile su iznimno zanimljive posjetiteljima, a zadovoljstvo je izrazio i  Mario Šapina, direktor tvrtke Gradski prijevoz putnika iz Osijeka. Naime, ta je tvrtka u suradnji s Gradom Osijekom i Ministarstvom pomorstva, prometa i infrastrukture krenula u pripremu projekata obnove voznog parka i postojeće infrastrukture.

Osim toga, još je u svibnju ove godine Razvojna agencije Slavonije i Baranje s Ministarstvom pomorstva, prometa i infrastrukture potpisala Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava  za izradu prometnog Masteplana županije. Vrijednost Ugovora je 3.860.830,00 kuna, a upravo će kroz taj dokument Grad Osijek i Osječko - baranjska županije, između ostalog,  dobiti i smjernice za razvoj gradskog prometa u Gradu Osijeku kao glavnom prometnom čvorištu Osječko-baranjske županije te za uspostavu održive gradske i prigradske mobilnosti u ostalim gradovima Županije. Kvalitetan Masterplan ujedno je preduvjet financiranju radova na prometnoj infrastrukturi  iz fondova Europske unije.

Izrada te ažuriranje regionalnih i lokalnih prometnih Masterplanova predviđena je i mjerama Strategije prometnog razvoja Republike Hrvatske 2014. - 2030., koju je donijelo Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture kao preduvjet za korištenje fondova EU. Upravo su spomenuti Masterplanovi most između Strategije i samih pojedinačnih prometnih projekata gradova i županija čija će se provedba moći sufinancirati sredstvima iz fondova EU u financijskoj perspektivi 2014. - 2020.

Kako bi osiguralo strateški pristup pri identifikaciji potencijalnih projekata, Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture je u prvoj polovici 2015. godine kroz Operativni program Promet 2007.-2013. dodijelilo 43 milijuna za izradu prometnih Masterplanova (glavnih planova prometnog razvoja)  Radi se o deset ugovora s lokalnim, odnosno regionalnim samoupravama koji bi trebali rezultirati kvalitetnim strateškim dokumentima na regionalnoj razini, koji će – uz nacionalni prometni model koji je trenutno u izradi – biti ključan izvor podataka za reviziju Strategije prometnog razvoja Republike Hrvatske 2014. – 2030. tijekom 2016. godine.