Trajekt Rabljanka neoštećen odsukan kod Arbanije, tanker spašen od nasukanja kod Dubrovnika

ZAGREB, 29.12.2014.
Nacionalna središnjica za usklađivanje traganja i spašavanja na moru, (MRCC Rijeka) danas je koordinirala u dvije akcije spašavanja plutajućih brodova koji su se zbog jakoga nevremena otrgnuli sa svojih vezova.

Prva dojava u Središnjicu zaprimljena je danas, 29. prosinca u 8.20 sati od Lučke kapetanije Split čiji djelatnici su slijedom dojave očevidca o plutajućem trajektu na oko pola nautičke milje od obale pokrenuli akciju spašavanja.

Prema prikupljenim podatcima nakon što se po velikom nevremenu najvjerojatnije otrgnuo sa lučkoga veza te bez posade nekontrolirano plutao nošen vjetrom i morskom strujom trajekt se nasukao na pješčanu plažu istočno od mjesta Arbanija. Djelatnici splitske Kapetanije dolaskom na poziciju nasukanja utvrdili su da trajekt naziva „Rabljanka“, luke upisa Split u vlasništvu privatne brodarske tvrtke iz Hrvatske ne prevozi teret i nema članova posade. Pregledom brodske oplate iznad površine mora nisu utvrđena oštećenja trupa, a nije uočeno niti onečišćenje mora i morskoga okoliša. U dogovoru sa vlasnikom na trajekt su ukrcana četiri člana posade koji su uz nadzor djelatnika splitske Kapetanije trajekt odsukali vlastitim pogonom nakon čega su dalje prepraćeni u splitsku Luku gdje je trajekt privezan u 12 sati na vez Sveti Juraj, odakle se prvotno i otrgnuo. Djelatnici Lučke kapetanije Split provode očevid o uzrocima ove pomorske nezgode.

Drugu dojavu MRCC Rijeka zaprimila je danas u 11.30 sati od djelatnika Lučka kapetanije Dubrovnik o tankeru koji se pod orkanskim udarima bure otrgnuo sa privezišta u luci Sustjepan kojom prilikom je oštetio nekoliko susjednih plovila pričinivši za sada neutvrđenu matrijalnu štetu.

Akciju spašavanja tankera naziva „Antonija“, luke upisa Dubrovnik, u vlasništvu hrvatske brodarske tvrtke vodili su djelatnici dubrovačke Kapetanije sa službenim plovilom naziva „Danče“ u koordinaciji sa Središnjicom te uz asistenciju Lučke uprave Dubrovnik koja je angažirala Brodospasov remorker naziva „Antares“. Tijekom same akcije spašavanja tanker je plutao bez nadzora, bez posade i srećom bez tereta do sredine kanala te je u nekoliko navrata udario i u spasilačke brodove, tako je na brodu dubrovačke Kapetanije oštećena bočna pramčana zaštitna ograda i dio nadgrađa, slično kao i na Brodospasovom remorkeru, no unatoč tome akcija je uspješno okončana, tanker je stabiliziran i uz pomoć lučkoga remorkera uzet u tegalj do privezišta broj 14 u Luci Dubrovnik, gdje djelatnici dubrovačke Kapetanije obavljaju očevid o uzrocima ove pomorske nezgode.