Završeni radovi na privremenoj zgradi putničkog terminala u Gaženici

ZADAR, 10.10.2014.
Povodom završetka radova na privremenoj zgradi putničkog terminala u Gaženici danas je organizirana konferencija za novinare koju su održali predsjednik Upravnog vijeća Lučke uprave Zadar Krešimir Rendeli, ravnatelj Lučke uprave Zadar Emil Bilić i pomoćnik ravnatelja za infrastrukturu Lučke uprave Zadar Igor Pukec.

Izvođač radova za privremenu zgradu terminala bila je domaća tvrtka „Jedinstvo“ iz Krapine, vrijednost radova je 4.200.000,00 kn odnosno 560.000 eura (bez PDV-a), zgrada se prostire na 7000 m², a sredstva za njenu gradnju su osigurana iz državnog proračuna. Krajem sljedećeg tjedna uredit će se okoliš oko zgrade te preostaje samo tehnički pregled i ishođenje uporabne dozvole.

Predsjednik Upravnog vijeća Lučke uprave Zadar Krešimir Rendeli na konferenciji je izjavio kako će kroz mjesec dana biti izgrađena prva čelična rampa za pristajanje trajekata te će se nakon njenog testiranja izgraditi još četiri. „Sveukupna vrijednost čeličnih rampi za pristajanje trajekata procjenjuje se na 200.000 eura, a lokalni trajektni promet mogao bi se u Gaženicu preseliti krajem ove ili početkom iduće godine.“, istaknuo je Rendeli.

Radi neočekivano visokih ponuda koje su pristigle za gradnju čvrste zgrade terminala, odlučeno je postaviti ovakvu privremenu građevinu kako bi luka mogla što ranije biti puštena u promet. „Pri izradi građevinske dozvole za čvrstu zgradu, obaveza je da se privremena zgrada ukloni, ona se može preseliti ili prodati, a odluku o tome će donijeti Lučka uprava Zadar.“, izjavio je pomoćnik ravnatelja za infrastrukturu Lučke uprave Zadar Igor Pukec.

Predstavnici Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture su krajem kolovoza s predstavnicima Europske investicijske banke i njemačke Razvojne banke postigli dogovor za financiranje izgradnje reducirane zgrade koja će u konačnici biti jeftinija za gotovo 300 posto od ponude koja je stigla za stari objekt, a iznosila je 50 milijuna eura.

Jedan dio nove zgrade kompletno će se graditi, dok će drugi biti ostavljen u visokoj "roh bau" fazi kako bi budući potencijalni koncesionari mogli sami urediti prostor i unijeti sadržaje koji su im potrebni. Vrlo važno za istaknuti je da su banke izrazile suglasnost za daljnje financiranje. Napravljen je operativni plan koji podrazumijeva preprojektiranje na način da su zadovoljeni minimalni tehnički uvjeti, dok bi kostur, odnosno ljuska zgrade onakva kakvu je osmislio arhitekt Nikola Bašić ostala, ali bi se racionalizirao prostor i materijal u gradnji. Za sve to ishođene su potrebne izmjene i dopune dozvola, pa bi objava tendera za izvođača zgrade trebala uslijediti 2015. godine kao i početak gradnje same zgrade. Paralelno s tim Lučkoj upravi Zadar bit će osigurana pomoć pri pronalasku koncesionara. Završetak zgrade terminala i otvaranje očekuje se u ljeto 2017. godine.

Inače, da podsjetimo infrastrukturni radovi u luci Gaženica (LOT I, LOT II i LOT IIIa) u potpunosti su gotovi, a vrijednost izvršenih radova je 143,8 milijuna eura, dok je za dovršenje luke ostala treća faza u kojoj se treba izgraditi zgrada terminala. S bankama je dogovoreno financiranje racionalizirane zgrade Terminala za putnički promet, slijedi pretprojektiranje zgrade i objava natječaja za izvođača u 2015. godini, te će se tražiti privatni koncesionar za operatora zgrade, također tijekom 2015. godine.

Puštanjem u promet nove luke Gaženica omogućit će se reorganizacija stare luke koja je smještena u samoj jezgri grada na skučenom prostoru dužine 900 metara obale. Na navedenom prostoru odvija se putnički promet od 2,7 milijuna putnika i 350 tisuća vozila sa stalnim trendom rasta od 8% godišnje. Puštanjem u promet luke Gaženica otvoriti će se više mjesta za brzobrodske linije u lokalnom i međunarodnom prometu, više mjesta za manje brodove na kružnim putovanjima, za luksuzne jahte, ribarice i turističke brodove. Višestruko će se povećati sigurnost uplova i isplova u staroj gradskoj luci koja je trenutno na granici održivosti. Novi putničko-trajektni terminal u Gaženici  donosi neograničenu mogućnost razvoja Zadra i šireg zadarskog područja u smislu povećanja prometa i otvaranja novih radnih mjesta te izvrsnu povezanost terminala s autocestom, željeznicom i zračnom lukom.