Vlada usvojila Odluku o pokretanju postupka traženja strateškog partnera za Croatia Airlines

ZAGREB, 09.10.2014.
Vlada je na današnjoj sjednici usvojila Odluku o pokretanju postupka traženja strateškog partnera i osnivanju Povjerenstva za provedbu postupka i predlaganje odabira strateškog partnera trgovačkog društva Croatia Airlines d.d.

Croatia Airlines d.d. se trenutačno nalazi usred provedbe sveobuhvatnog Programa restrukturiranja, čije je predviđeno trajanje pet godina, od 2011. do 2015., dok ukupni trošak restrukturiranja iznosi 1.944 milijuna kuna. Glavni cilj procesa restrukturiranja je stabilizacija i financijska konsolidacija Croatia Airlines d.d. kao i osiguranje kontinuiteta postojećih prometnih kapaciteta.

Ovom se Odlukom pokreće postupak traženja strateškog partnera i osniva Povjerenstvo za provedbu postupka i predlaganje odabira strateškog partnera trgovačkog društva Croatia Airlines d.d., sukladno važećim zakonodavstvu Republike Hrvatske. Glavna zadaća Povjerenstva je da razmotri moguće daljnje korake kojima bi se osiguralo dovođenje kvalitetnog strateškog partnera sa značajnim iskustvom u civilnom zrakoplovstvu koji bi, između ostalog, osigurao širenje prometne mreže te povećanje tržišnog udjela imajući u vidu važnost redovitog i cjelogodišnjeg povezivanja u domaćem i međunarodnom zračnom prometu i potrebu za snažnom potporom daljnjem razvoju turističkih potencijala Republike Hrvatske, dokapitalizaciju u svrhu potpore provedbi Programa restrukturiranja i budućeg razvoja Croatia Airlines d.d. te sudjelovanje u obnovi flote.

S obzirom na međunarodni karakter ovog postupka te složenost postupka odabira ispravnog poslovnog modela te, na kraju, strateškog partnera predviđena je i mogućnost angažiranja vanjskih suradnika od strane Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, temeljem prijedloga Povjerenstva.

Tijekom provođenja ovog postupka Odlukom se utvrđuje i obveza osiguranja da vlasništvo i upravljanje nad zrakoplovnom kompanijom mora biti u većinskom vlasništvu pravnih ili fizičkih osoba iz Europske unije s ciljem održavanja operativne licencije zračnog prijevoznika (suvlasnik iz države koja nije članica Europske unije može imati najviše 49% vlasničkog udjela).